Spracovanie grafiky na počítači
3D vajce na panvici
V tomto tutoriáli si ukážeme, ako v programe Adobe Illustrator vytvoriť vajce na panvici s využitím 3D efektov.

V tomto tutoriáli si ukážeme, ako v programe Adobe Illustrator vytvoriť vajce na panvici s využitím 3D efektov.
• Ako prvým krokom pri tvorbe panvice je načrtnutie základu s nástrojom pero.
• Pomocou pera, obkreslíme objekt znázornený na obrázku.
• Po nakreslení základu panvice s perom pridáme 3D efekt.
• V hornej lište klikneme na Efekt, v ktorom zvolíme 3D a materiály a funkciu obkrúžiť.
• Po zakliknutí, v okne 3D a materiály zmeníme smer odsadenia od pravého kraja.
• V tomto okne ešte stále ostaneme a zmeníme prednastavenie na izometrické vpravo.
• Po zmenení ešte zapneme efekt vykreslenia pomocou sledovania paprskov.
• Počítaču chvíľu potrvá, kým 3D efekt vykreslí, preto je lepšie si predom dokument uložiť.
• Ako aj v predošlom kroku, aj v tomto najprv obkreslíme základy s pomocou pera podľa obrázku.
• Označíme si oranžovú časť a opäť si v možnosti 3D a materiály zvolíme efekt obkrúžiť.
• V okne si znovu odsadíme smer od pravého kraja, ale tentokrát nastavíme prednastavenie na Izometrické hore.
• Rukoväti následne pridáme materiál, ktorý nájdeme v hornej časti okna v sekcii Materiály.
• Z pestrej voľby materiálov si zvolíme Lakované modrinové drevo.
• Po zvolení materiálu zapneme funkciu vykresliť pomocou sledovania paprskov.
• V tomto okne ešte stále ostaneme a zmeníme prednastavenie na izometrické vpravo.
• Označíme sivý objekt a znovu mu priradíme efekt obkrúžiť, ako v predošlom kroku - (efekt > 3D a materiály > obkrúžiť).
• Po otvorení okna nastavíme objektu rovnaké parametre, ako pri rukoväti.
• Smer odsadenia od pravého okraja, prednastavenie Izometrické hore a objekt vykreslíme pomocou sledovania paprskov.
• Týmto procesom sme vytvorili úchytku, ktorú umiestnime medzi rukoväť a panvicu.
• Úchytku umiestnime presne do stredu kruhu rukoväte.
• Samozrejme, panvicu musíme preniesť o dve vrstvy vyššie, aby ju nové objekty neprekrývali.
• Zvolíme si z panela nástrojov nástroj hviezda a nakreslíme hviezdu.
• Zvolíme si nástroj na priamy výber a pomocou bodov určených na zaoblenie hviezdu zaoblíme.
• Hviezde zvolíme bielu farbu a v okne 3D a materiály nastavíme typ 3D na Tvarovanie.
• Hĺbku nastavíme na 0pt a zapneme funkciu skosenia. Skosenie nastavíme na oblé.
• Šírku skosenia nastavíme na 41% a výšku na 35%, aby bielko nebolo moc široké a vysoké.
• Prednastavenie opäť nastavíme na izometrické hore.
• V hornej lište okna klikneme na sekciu materiály, kde nastavíme hrubosť bielka na 0.11, a kovovosť na 0.1.
• Následne, klikneme v hornej lište na možnosť osvetlenia, kde nastavíme natočenie na 180° a výšku na 75°.
• Po nastavení opäť vykreslíme objekt pomocou sledovania paprskov.
• Bielko následne umiestnime do stredu panvice (ak je potrebné, upravíme aj velkosť).
• ZAko pri predošlých objektoch, opäť si pomocou pera obkreslíme objekt na obrázku.
• Po obkreslení si otvoríme okno 3D a materiály a zvolíme funkciu Obkrúžiť.
• V okne nastavíme smer odsadenia od pravého okraja a prednastavenie izometrické vpravo.
• Taktiež, zapneme funkciu vykreslenia pomocou sledovania paprskov.
• V sekcii materiály následne znížime hrubosť na 0.29, kovovosť necháme na 0.
• Presunieme sa do sekcie osvetlenia, kde nastavíme intenzitu na 97%, taktiež nastavíme aj mäkkosť na 71% a výšku približne 26°.
• Zvolíme si nástroj obdĺžnik a potiahneme ho cez celé plátno.
• Určíme mu ľubovoľnú farbu a umiestnime ho na najnižšiu vrstvu, aby nám vytvoril pozadie. A máme hotovo.