Spracovanie grafiky na počítači

3D vajce na panvici

V tomto tutoriáli si ukážeme, ako v programe Adobe Illustrator vytvoriť vajce na panvici s využitím 3D efektov.

3D

Krok 1: Tvorba panvice

• Ako prvým krokom pri tvorbe panvice je načrtnutie základu s nástrojom pero.

• Pomocou pera, obkreslíme objekt znázornený na obrázku.

Krok 2: Pridanie 3D efektu

• Po nakreslení základu panvice s perom pridáme 3D efekt.


• V hornej lište klikneme na Efekt, v ktorom zvolíme 3D a materiály a funkciu obkrúžiť.

• Po zakliknutí, v okne 3D a materiály zmeníme smer odsadenia od pravého kraja.

• V tomto okne ešte stále ostaneme a zmeníme prednastavenie na izometrické vpravo.

Krok 3: Efekt vykreslenia

• Po zmenení ešte zapneme efekt vykreslenia pomocou sledovania paprskov.

• Počítaču chvíľu potrvá, kým 3D efekt vykreslí, preto je lepšie si predom dokument uložiť.


Krok 4: Tvorba rukoväte

• Ako aj v predošlom kroku, aj v tomto najprv obkreslíme základy s pomocou pera podľa obrázku.


• Označíme si oranžovú časť a opäť si v možnosti 3D a materiály zvolíme efekt obkrúžiť.


• V okne si znovu odsadíme smer od pravého kraja, ale tentokrát nastavíme prednastavenie na Izometrické hore.






Krok 5: Materiál rukoväte

• Rukoväti následne pridáme materiál, ktorý nájdeme v hornej časti okna v sekcii Materiály.


• Z pestrej voľby materiálov si zvolíme Lakované modrinové drevo.

Krok 6: Vykreslenie pomocou sledovania paprskov

• Po zvolení materiálu zapneme funkciu vykresliť pomocou sledovania paprskov.

• V tomto okne ešte stále ostaneme a zmeníme prednastavenie na izometrické vpravo.

Krok 7: Efekt obkrúženia

• Označíme sivý objekt a znovu mu priradíme efekt obkrúžiť, ako v predošlom kroku - (efekt > 3D a materiály > obkrúžiť).

• Po otvorení okna nastavíme objektu rovnaké parametre, ako pri rukoväti.

• Smer odsadenia od pravého okraja, prednastavenie Izometrické hore a objekt vykreslíme pomocou sledovania paprskov.

• Týmto procesom sme vytvorili úchytku, ktorú umiestnime medzi rukoväť a panvicu.

• Úchytku umiestnime presne do stredu kruhu rukoväte.

• Samozrejme, panvicu musíme preniesť o dve vrstvy vyššie, aby ju nové objekty neprekrývali.

Krok 8: Tvorba bielka vajca

• Zvolíme si z panela nástrojov nástroj hviezda a nakreslíme hviezdu.

• Zvolíme si nástroj na priamy výber a pomocou bodov určených na zaoblenie hviezdu zaoblíme.

• Hviezde zvolíme bielu farbu a v okne 3D a materiály nastavíme typ 3D na Tvarovanie.


• Hĺbku nastavíme na 0pt a zapneme funkciu skosenia. Skosenie nastavíme na oblé.

• Šírku skosenia nastavíme na 41% a výšku na 35%, aby bielko nebolo moc široké a vysoké.

• Prednastavenie opäť nastavíme na izometrické hore.

• V hornej lište okna klikneme na sekciu materiály, kde nastavíme hrubosť bielka na 0.11, a kovovosť na 0.1.

• Následne, klikneme v hornej lište na možnosť osvetlenia, kde nastavíme natočenie na 180° a výšku na 75°.

• Po nastavení opäť vykreslíme objekt pomocou sledovania paprskov.

• Bielko následne umiestnime do stredu panvice (ak je potrebné, upravíme aj velkosť).

Krok 9: Tvorba žĺtka vajca

• ZAko pri predošlých objektoch, opäť si pomocou pera obkreslíme objekt na obrázku.

• Po obkreslení si otvoríme okno 3D a materiály a zvolíme funkciu Obkrúžiť.

• V okne nastavíme smer odsadenia od pravého okraja a prednastavenie izometrické vpravo.

• Taktiež, zapneme funkciu vykreslenia pomocou sledovania paprskov.


• V sekcii materiály následne znížime hrubosť na 0.29, kovovosť necháme na 0.

• Presunieme sa do sekcie osvetlenia, kde nastavíme intenzitu na 97%, taktiež nastavíme aj mäkkosť na 71% a výšku približne 26°.

Krok 10: Tvorba pozadia

• Zvolíme si nástroj obdĺžnik a potiahneme ho cez celé plátno.

• Určíme mu ľubovoľnú farbu a umiestnime ho na najnižšiu vrstvu, aby nám vytvoril pozadie. A máme hotovo.